רוני מזעקי, על ההתמודדות עם המחלה כנערה

רוני מזעקי, על ההתמודדות עם המחלה כנערה

'אבחון עצמי' הוא תופעה מושתקת שלא מדברים עליה מספיק, והגיע הזמן לדבר עליה.

אתמול פרסמנו נתון מהדו"ח שלנו, שחושף כי 64% מהנשים שהשתתפו בסקר שלנו, חשות שלמערכת הרפואית אין כיום מענה עבורן כלל.
היום הגענו לYNET עם סיפורה של רוני מזעקי חברת קהילה שלנו ומתנדבת בעמותה.
ובכן, הסיפור של רוני הוא גם הסיפור של רבות מאיתנו המתמודדות עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס, על ההתמודדות עם המחלה והמפגש עם מערכת הרפואה בארץ, שבחלקה, איך לומר – לא בדיוק מתייחסת לתלונות של נשים ונותנת להן מענה.
אחת מהתופעות שנשים עם אנדו נאלצות להתמודד עמן, היא מה שנקרא 'אבחון עצמי'.
צמד המילים הזה, ובמיוחד בהקשר של רפואה ומענים רפואיים, צורם מאוד: איך ייתכן שמטופלות ללא רקע והשכלה רפואית 'מצליחות', במקרים לא מעטים, לאבחן את עצמן עם אנדומטריוזיס, אבחון שאמור להתבצע על ידי גורמים רפואיים מוסמכים?

בכתבה רוני מספרת: "עברתי המון בדיקות וכל מיני רופאים במגוון בתי חולים בארץ, ללא אבחון.. אף רופא לא הצליח לומר מה יש לי, אמרו שאני "סתם דרמטית", ונמצאת בדיכאון.. יום אחד אמא שלי שמעה על אנדומטריוזיס, היא ראתה על זה פוסט פייסבוק וקראה על התסמינים, ופתאום הכול התחבר לה. היא פנתה אל הרופאים שיבדקו והם טענו בתגובה ש"אנדומטריוזיס היא מחלה של נשים מבוגרות וזה לא הגיוני שנערה תסבול ממנה". אבל אמא שלי התעקשה, ובזכות זה עברתי ניתוח אבחנתי ומצאו אצלי אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס"

למישהי זה נשמע מוכר?
אז הנה עוד נתון מהדו"ח שלנו: 58% מהנשים שהשתתפו בסקר שלנו, העידו כי אבחנו את עצמן, ורק 42% העידו כי החשד למחלה הועלה ע"י גורם רפואי!

אוקיי, מה קורה פה?

כשאנחנו מרגישות שמשהו לא תקין בגוף שלנו אבל אנשי ונשות רפואה מתייחסים לתלונות שלנו בביטול, אנחנו פונות לאפיקים אחרים למצוא תשובות ופתרונות.
הרי לא ייתכן שכאבים משתקים שמוציאים אותנו מתפקוד הם פרי דמיונינו, ולא משנה איזה גורם טוען כך, רפואי – או אחר. נשים רבות גילו על המחלה שלהן דרך פרסומים בתקשורת, ואפילו תוך כדי שיחה עם חברה או מכר\ה, שבוודאי נשמעה כך: "הכאבים שאת מספרת עליהם נשמעים לי כמו אנדומטריוזיס, שמעתי על זה איפשהו, אולי תלכי לבדוק?" והשאר – היסטוריה.

הסיפור אולי מתחיל ב'אבחון עצמי', אבל ממש לא נגמר שם: הדבר הבא הוא לנהל מאבק מול מערכת הבריאות ולשכנע גורמים רפואיים לבדוק את הטענה לעומק, לתת הפניה למומחה ולקבל טיפול הולם.
כמה מכן התעקשו, כמו אמא של רוני, להתייחס לטענות שלה?

והאם גם אתן גיליתן על האנדו שלכן דרך פרסומים בתקשורת ובשיחה עם חברותי.ים?

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן