החדשות 12: "הרגשתי שאני חייבת לצרוח מכאבים"

בתכנית "ארץ נהדרת" שני כהן שידרה עסקים כרגיל, אך מאחורי הקלעים היא סבלה מכאבי תופת. במשך שלוש שנים התמודדה כהן עם מחלת נשים שכיחה אותה אף רופא עמו נפגשה לא הצליח לגלות. לאחר ניתוח מסובך בשוויץ, כהן שבה לעצמה ואפילו נבחרה לככב במחזמר "גברתי הנאווה" (גדעון אוקו, נובמבר 2013)
צילום מסך -שני כהן בכתבה

לכתבה >>>

תקופה לא פשוטה עברה בשנים האחרונות על השחקנית והבדרנית שני כהן. כהן, כוכבת התכנית "ארץ נהדרת", התמודדה במשך זמן רב עם מחלת נשים שגרמה לה לכאבי תופת – במקביל לעבודתה על סט הצילום ובימות התיאטרון.

על אף ההתמודדות הקשה, כהן נבחרה לככב במחזמר "גברתי הנאווה". ההחלטה המפתיעה ללהק אותה לתפקיד הרימה כמה גבות בעולם התיאטרון, מאחר ולכהן אין ניסיון בשירה. כיום היא מודה שזאת הייתה ההרפתקה הכי גדולה הקריירה שלה וכי מדובר בסיכון גדול שלקחה על עצמה, בידיעה שלכוכבת כמוה יש הרבה מה להפסיד.

"הייתי מבועתת בהתחלה", סיפרה כהן. "תהיתי: 'מה לקחתי על עצמי? איך אשיר מול אלף צופים?". לדבריה, עם התקרבות עליית ההצגה לבמת "הבימה", מוכנותה לשיר גברה. "ככל שההצגה התקרבה, והקצוות נסגרו וידעתי בדיוק מה אני עושה אז גם תפסתי את הביטחון".

ההתמודדות עם המחלה והכאבים

בשנים האחרונות כהן הכניסה מושגים חדשים ללקסיקון הישראלי במסגרת השתתפותה בתכנית הסאטירה הלאומית. מאחורי הקלעים, בלי ששמנו לב, כהן סבלה מכאבי תופת. "בהתחלה מרגישים כאבים קלים באגן ובבטן שעם הזמן הולכים ומחמירים".

"זה כאילו יש לך חוט חשמל בגוף שמישהו כל הזמן מושך אותו", הסבירה השחקנית. שלוש שנים נדדה שני בין הרופאים הכי טובים בארץ, אך אף אחד לא הצליח לעזור לה. "זה היה סבל כל כך נורא עד שאמרתי לבעלי שאני חייבת להסתגר בחדר כדי לצרוח מכאבים". הכאבים המסתוריים לא הרפו ובלית ברירה כהן התרגלה לחיות עמם ונאלצה להסתפק במשככי כאבים.

אחרי הרבה מאוד סבל וחוסר אונים, הגיעה הישועה לאחר שהתברר כי כהן סובלת מאנדומטריוזיס – מחלה גניקולוגית שכיחה בקרב נשים שמשום מה בישראל כמעט לא מכירים. זאת גם הסיבה שהחליטה לחשוף את שנות הכאב אותן עברה. כהן נסעה לשווייץ ועברה ניתוח מסובך ומסוכן. הניתוח עבר בהצלחה ובאותו רגע היא הבינה שהסיוט נגמר.

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן