החדשות 13: "שלוש אימהות" – שתי החברות ששימשו אם פונדקאית לחברתן הטובה ביותר

כאשר לי גילתה שאינה יכולה להרות בגלל מחלה קשה, היה לה ברור שהיא לא תוותר לעולם על החלום להפוך לאם. שתי חברותיה הטובות החליטו שהן לא יכולות לעמוד מנגד, והתנדבו לשאת ברחמן את ילדיה. לפני 3 שנים חבקה בן בכור שילדה עבורה חברתה, והחודש היא חובקת בן נוסף (טליה פלד קינן, אוגוסט 2017)
לי סלע עם חברותיה ששימשו לה כפונדקאיות

לכתבה המלאה >>>

כאשר לי הפנר גילתה שהיא לא יכולה להרות בגלל מחלה קשה שממנה היא סובלת, היה לה ברור שהיא לא תוותר לעולם על החלום להפוך לאם.

שנים ארוכות סבלה לי מבעיות רפואיות. "מגיל 15 כשקיבלתי את המחזור הרגשתי רע מאוד. היו לי כאבים מאוד חזקים. כל הגוף חולה. תמיד אמרו לי שמחזור אמור לכאוב". בשיעור שלקחה באוניברסיטה גילתה את השם של המחלה שאז עוד לא ידעה שקיימת אצלה בגוף – אנדומטריוזיס, מחלה גניקולוגית שפוגעת בפיריון. "אין מודעות, לא לרופאי משפחה ולא לגניקולוגים".

שתי החברות הטובות ביותר שלה, קרן מונבלט נחום ומאיה פרידמן, התנדבו לשאת ברחמן את ילדיה של לי, ולעזור לה להפוך לאימא. החודש היא חובקת בן חדש שילדה עבורה מיה, ולפני שלוש שנים חבקה בן בכור שילדה עבורה בפונדקאות קרן. אבי הפנר, בעלה של לי, "באיזה בוקר אחד ששתינו קפה אצל קרן היא פשוט הציעה את עצמה ואמרה שרוצה להיות הפונדקאית שלנו".

"פחדתי מהקרבה, מזה שאני אראה את הילד לאורך כל חייו, זה לא ילד שאני יולדת, נותנת וזה נגמר. זה כל החיים מלווה אותי, אך מעולם לא פחדתי שאתחרט", כך סיפרה קרן. הילד שקרן ילדה כבר בן שנתיים וחצי. בניגוד לרוב הליכי הפונדקאות היא לא מתנתקת מיד לאחר הלידה. היא חלק מחייו. "התחלתי את התהליך הזה כי ידעתי שאני רוצה עוד היריון, אבל לא רציתי עוד ילד. אני התנור, אני הרחם בסיפור הזה. אין פה תחושה שמסרתי ילד שלי, הוא לא שלי, הוא מעולם לא היה שלי", סיפרה.

גם מאיה פרידמן, שילדה את בנה השני תיארה כי "מלכתחילה לא התחברנו. זה לא שהייתי מדברת איתו, או פיתחתי קשרים רגשיים איתו הוא הלך איתי לכל מקום, אבל הוא לא היה שלי".

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן