#הכירו_את_העמותה: עמית סרוסי-אליהו

הכירו את עמית סרוסי-אליהו, חברת ועדת הביקורת שלנו
הכירו את העמותה

אחת הפעילות הפעילות ביותר שלנו: חלק מצוות הניהול של קבוצת אחיות אנדומטריוזיס ישראל, פעילת מודעות לאנדומטריוזיס בפריפריה ובמערכת החינוך, משתתפת קבועה בכתבות וראיונות וכמובן-חברה בועדת הביקורת.

עמית בת 32, נשואה, גרה בעפולה עם בן זוגה אופיר ואמא להולך על ארבע בשם פאצ'ו. מאסטרנטית למדעי המוח במעבדת מחקר "נוירוביולוגיה של רגשות". אוהבת בעלי חיים, לצייר בפחם, לקרוא, לטייל בטבע ולשבת באוויר הפתוח של היום.

Image may contain: 6 people, text


•מתי אובחנת, איך, ובאיחור של כמה זמן?
אובחנתי באיחור של 18-20 שנה בגיל 29, הכאבים שליוו אותי כל חיי החמירו לרמה בלתי נסבלת, הגעתי לבדיקה גניקולוגית ומרוב כאב פעם ראשונה בחיי לא הסכמתי להמשיך את הבדיקה. רק אז השם "אנדו" עלה על הפרק. שבוע אחרי הייתי אצל רופא מומחה אשר הסכים איתי בחשדות, שבועיים לאחר מכן נכנסתי לניתוח להסרת נגעים.
•באיזה נושאים את הכי אוהבת לעסוק מבחינת העשייה שלך עבור נשים עם אנדומטריוזיס?
אין נושא אהוב יותר או פחות. איפה שצריכים אותי שאסייע – אני שם.
•מה החלום שלך מבחינה העשייה עבור קהילת האנדומטריוזיס בישראל? ומה החלום שלך בכלל?
החלום שלי שגניקולוגיה תפסיק להיות סוג של טאבו, משהו מוחשך שמדברים עליו בשקט וכמה שפחות. שההסברה תהיה מקיפה ויסודית הן במרחב הציבורי- שכל נערה/אישה תדע מה זה אנדו ולא תצטרך להלחם במערכת או בעצמה וכל נער/ גבר יהיו מודעים למחלה ויגלו רגישות והבנה סביב הנושא, והן במרחב הבריאותי- ממסדי, הבנת ההשלכות של המחלה- כלכלית, נפשית ופיזית, הצורך בגילוי המוקדם, חשיבות המחקר על כל היבטיה של המחלה וטיפול הוליסטי.
•מתי התחלת לפעול עבור קהילת האנדומטריוזיס בישראל? ואילו דברים עשית עד כה?
התחלתי לפעול כשחלחל בי הכעס על האיחור בשנות האבחון וכל מה שעברתי לאורך כל השנים. נשבעתי שכל עוד זה תלוי בי לא יהיה אדם מסביבי שלא ידע מה זה אנדומטריוזיס. בתחילה ניצן ברנשטיין בחרה בי לנהל את קבוצת "אחיות אנדומטריוזיס" ופורסמה כתבה בווינט על ההתמודדות שלי עם המחלה. בהמשך פורסמה כתבה עליי ב"ידיעות העמק", העמדתי דוכן הסברה עם פליירים במכללת תל חי, והתחלתי להעלות את המודעות בבתי ספר ומועדוני נשים בפריפריה. לאחרונה ארגנתי אירוע התרמה ספורטיבי למען העמותה והשתתפתי בפרסומת של העמותה להעלאת המודעות.
•ספרי על רגע מרגש במיוחד במסגרת העשייה שלך:
הכתבה בווינט – פתחתי בה את החיים שלי, את המקום הכי אינטימי לציבור הרחב, ואמרתי לעצמי שאם אעזור לבחורה אחת לקרוא ולהגיד "זו אני" – עשיתי את שלי. אבל זה היה הרבה יותר מבחורה אחת… כמות הפניות אליי הייתה מטורפת- נשים וגברים כאחד. ואז הבנתי מה עשיתי, מהי החשיבות של חשיפה ואיך באמת גרמתי לשינוי.
•ספרי על יוזמה או פרוייקט של עמותת אנדומטריוזיס שאהבת במיוחד:
הכנס בהדסה עין כרם-כנס ראשון שהוא כולו עבורינו ועבור משפחותינו זה ניצחון, דבר ענק, ומרגש לגלות איזה כוח עצום יש לקהילה הזו.
•מה ה"אני מאמינה" שלך?
אני רואה בכל מורכבות הזדמנות להתפתחות, לראות איך אני יכולה לקחת את מה שיש ולהתקדם. לא משנה מה אנשים אומרים או חושבים, העיקר שאני מקשיבה לעצמי ושלמה עם הדרך.
•מה את מאחלת לעמותה לשנה הקרובה?
אני מאחלת שכל הנושאים המתוכננים שעומדים על הפרק יוצאו לפועל, ושהעמותה תבסס יותר את מקומה על מנת שתוכל להמשיך לעזור ולסייע.
•משהו נוסף שאת רוצה להוסיף?
זה פשוט מדהים איך ממקום של כאב וקושי קמה לה קהילה כל כך אדירה של נשים אמיצות, חזקות ומעוררות השראה שלא מפסיקות להלחם על הבריאות שלהן ולהעלאת מודעות לסביבה. גאה בנו.

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן