#הכירו_את_העמותה: לי סלע הפנר!

היא החליטה לפני מעל 10 שנים שהדבר שהכי חשוב לה בעולם הוא לעשות שינוי עמוק במודעות לאנדומטריוזיס בישראל, היא סיפרה את סיפורה על במות ובטלוויזיה כשרובנו עוד בכלל לא אובחנו, היא מלכת האנדו של עמק בית שאן והסביבה והיא גם אישה עוצמתית, חזקה ומלאה בטוב לב טהור. הכירו את לי (ליקו) סלע, חברת ועדת הביקורת שלנו!
הכירו את העמותה

היא החליטה לפני מעל 10 שנים שהדבר שהכי חשוב לה בעולם הוא לעשות שינוי עמוק במודעות לאנדומטריוזיס בישראל, היא סיפרה את סיפורה על במות ובטלוויזיה כשרובנו עוד בכלל לא אובחנו, היא מלכת האנדו של עמק בית שאן והסביבה והיא גם אישה עוצמתית, חזקה ומלאה בטוב לב טהור.
הכירו את לי (ליקו) סלע, חברת ועדת הביקורת שלנו!

לי (ליקו) בת 43 מקיבוץ רשפים, אחות מוסמכת במקצועה. נשואה לאבי ואמא מאושרת למאי (5) ואורי (3) אשר נולדו בעזרתן של שתי חברות אהובות שהיו פונדקאיות שלה, ומתרומת ביציות. אוהבת פילאטיס, טיולים בשדות העמק ובמעיינות היפים שלו ובילויים עם משפחה וחברים.

  • מתי אובחנת, איך, ובאיחור של כמה זמן?
     אובחנתי בשנת 2009 לאחר 17 שנים של סבל לא מאובחן ולא מטופל. הגעתי למיון נשים לאחר שהתעלפתי ואיבדתי דם רב,  מומחה אולטרטסאונד זיהה נגע גדול בין הרחם לשלפוחית השתן, באבחנה מבדלת היה סרטן או אנדו, הפנו אותי לד"ר בוסתן,מומחה אנדו שידע לשאול את השאלות הנכונות, לאחר שבועיים נותחתי ואובחנתי עם אנדו דרגה 4 המערב שלפוחית שתן, שופכן ומעי בנוסף לנגעים מרובים והידבקויות קשות בכל חלל האגן. בעיקבות האיחור באבחנה הייתי זקוקה למספר ניתוחים משקמים ואיבדתי את היכולת להרות.
  • מתי התחלת לפעול עבור קהילת האנדומטריוזיס בישראל? ואילו דברים עשית עד כה?
    בשנת 2009 לאחר שאובחנתי החלטתי שעליי לעשות ככל שביכולתי בכדי למנוע מנשים אחרות לעבור שנים של תת איבחון ותת טיפול, הצטרפתי לעמותת אנד"י וסיפרתי את הסיפור שלי בכנס  אנדו ראשון מסוגו בארץ בפני כ 150 חולות ובני משפחותיהם. בתקופה זו עבדתי כאחות בביהח העמק במחלקת יולדות והריון בסיכון ופעלתי להעלת המודעות בקרב רופאים גניקולוגים ואחיות במחלקה. כמו כן סיפרתי את סיפורי בחוגי בית ובפורומים שונים בעמק. יותר מעשור שאני תומכת בהתנדבות  בנשים רבות בנושא אנדו,  תרומת ביצית ,פונדקאות ובנושא אנדו והטיפול בקנביס. הצטרפתי לפרויקט שגרירות אנדו ,צעדתי(בקושי רב לאחר ניתוח מורכב)עם משפחתי בצעדת האנדו הראשונה והתראיינתי מספר רב של פעמים במדיות השונות בנושא האנדו.
  • באיזה נושאים את הכי אוהבת לעסוק מבחינת העשייה שלך עבור נשים עם אנדומטריוזיס?הדרכת נשים לאורח חיים שתומך בבריאותן, דרכי התמודדות עם המחלה, תמיכה נפשית ועזרה מתוך ניסיון רב שצברתי במהלך השנים בהן אני מתמודדת עם המחלה. כמו כן סיימתי קורס סיעוד קנביס בניהולה של אירית אבישר בביהח קפלן. אני מטופלת בעצמי בקנביס רפואי כמעט עשור ומעבירה בשימחה ואהבה את הניסיון שלי בתור מטופלת ומטפלת(עבדתי כשנתיים במרפאת כאב)לנשים המתמודדות עם אנדו.
  • מה החלום שלך מבחינה העשייה עבור קהילת האנדומטריוזיס בישראל? ומה החלום שלך בכלל?החלום הכי גדול שלי הוא לא להיתקל יותר במילים: אנדו מה? לפני הכל העלאת המודעות למחלה בקרב האוכלוסיה ובקרב צוותים רפואים. ולא לשמוע יותר על מיקרים של נשים שבמשך עשורים מוזנחות ע"י המערכת הרפואית וצריכות להילחם בכדי להגיע לאיבחון והכרה.
  • ספרי על רגע מרגש במיוחד בעשייה שלך עבור נשים עם אנדומטריוזיס בישראל
    צעדת האנדו הראשונה היתה מרגשת מאוד וגם לראות את חברותיי ואותי בפרסומת בטלויזיה בפריים טיים. ובנוסף מאוד מרגש אותי לקבל פידבקים מנשים רבות שעזרתי להן להגיע לאבחנה ולטיפול.
  • ספרי על יוזמה או פרוייקט של עמותת אנדומטריוזיס שאהבת במיוחד
    הצעדה הצהובה, הפעילות להכרה מול ביטוח לאומי ופרויקט העלאת המודעות בקרב צוותים רפואים.
  • מה ה"אני מאמינה" שלך?
    השינוי במודעות ובחקיקה יבוא רק מאיתנו החולות. עלינו לעשות הכל בכדי לעזור לאחיותנו לצרה ולספר לעולם על ההתמודדות שלנו והמאבק לחיות חיים "נורמלים" להקים משפחה למרות הקושי הגדול ולחיות חיים מלאים ומאושרים לצד המחלה.

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן