על אנדומטריוזיס ומיגרנות

ידעתן שמיגרנות יכולות להיות הורמונליות ושהן מושפעות מהמחזור החודשי?­­­

מנתוני הסקר הגדול שערכנו, מיגרנות הן בין התסמינים השכיחים ביותר באנדומטריוזיס, דבר שממש הפתיע אותנו. מסתבר שכ-90%(!) מאיתנו סובלות ממיגרנות או מכאבי ראש חזקים!

זו הסיבה שיצרנו טופס לפגישה הראשונה אצל הנוירולוג/ית, שיעזור לך לבוא מוכנה עם המידע הרלוונטי ועם כל השאלות שחשוב לשאול כאנדואית את הנוירולוג/ית!

מיגרנות, איך לא, שכיחות פי 3 אצל נשים מאשר אצל גברים. נשים הסובלות ממיגרנות לא מקבלות אבחון בזמן (אם בכלל מקבלות), עוברות בין רופאים, פונות למיון ללא מענה, ולפי סקר של קרן בריאה לכמעט 30% מהן נאמר שמקור הכאב הוא רגשי. מוכר לנו?

נוסיף לכך שהמיגרנות הן בין תסמיני המחלה שכמעט כלל לא מטופלים אצל גינקולוגים, ובכך הן מאלצות אותנו להמשיך לטייל בין רופאים, על-אף קישורם לאנדו.

בשונה מכאב ראש, מיגרנה מתאפיינת לרוב בכאב הולם בצד אחד של הראש, בחילות, הקאות, ורגישות לאור או רעש, וקשורה ככל הנראה לשינויים הורמונליים. לצערנו, הטיפול בגלולות משולבות יכול להחמיר מיגרנות וכאבי ראש עזים, כך שאנחנו נותרות בבעיה, אך ישנם טיפולים חדשים למיגרנות ולכאבי ראש חזקים שיוכלו לסייע.

חשוב שתצייני בפני רופא אנדומטריוזיס אם את סובלת מכאבי ראש או מיגרנות. ייתכן שהוא ימליץ לך לפנות גם לנוירולוג/ית כדי לקבל את הטיפול המתאים למיגרנה.

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן