רגש וכאב הולכים ביחד?

הכאב שלא מדברים עליו – אבל כולנו מרגישות אותו. אנדומטריוזיס זה לא רק כאב פיזי, זה גם מאבק נפשי ורגשי של רבות מאיתנו. הגיע הזמן לדבר על זה.

אנדומטריוזיס היא לא רק מחלה גניקולוגית– היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, שמשפיע לא רק על הגוף, אלא גם על הנפש. הכאב הכרוני שלה מתיש, מקשה על השגרה ומגביר את המצוקה הנפשית. ועדיין אנחנו עושות הכי טוב שלנו כדי לחיות חיים מלאים. מחקרים רבים מראים שלצד הסימפטומים הפיזיים– כאב, עייפות ובעיות שינה, נשים רבות עם אנדומטריוזיס מתמודדות גם עם תחושות חרדה, דיכאון ומתח נפשי שמעצימות את הכאב ובטח בתקופות של חרדה ומתח.

ידע זה כוח!

מחקר משנת 2019, שנערך על ידי Subhadra Evans וחוקרות נוספות מאוניברסיטת דיקין באוסטרליה, גילה כי יוגה, מיינדפולנס, וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) יכולים לסייע משמעותית על ידי הפחתת כאב ומתח נפשי.

🧘🏻‍♀️יוגה ומיינדפולנס: תרגולים שמחזקים את הגוף והנפש כאחד. השילוב של נשימה, תנועה והרפיה לא רק מפחית את הכאב, אלא גם מעודד רוגע ומחבר אותנו לגוף שלנו. זו דרך לחזור לכוח הפנימי שלנו.

💡 טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT): גישה טיפולית שמחזקת את היכולת להתמודד עם חרדה ודיכאון, ובמקביל עוזרת להתמודד עם הכאב הכרוני. זה מסע לגילוי הקול הפנימי שלנו ולקבלת שליטה מחודשת על חיינו.

🫂ביופידבק והרפיית שרירים: טכניקות שמסייעות לנו להבין את הגוף, לשחרר מתחים פיזיים ונפשיים ולחזור לשליטה על הכאב.

בואו נזכור: אנחנו לא לבד. הכוח שלנו כנשים הוא בקהילה, בתמיכה, ובידע שאנחנו נותנות ומשתפות האחת את השניה.

ברגע שאנחנו משתפות את המסע שלנו, מקשיבות, ומחזקות האחת את השנייה– הכאב הופך קל יותר. האנדומטריוזיס אולי נמצאת שם, אבל כך גם החוזק והכוח שבנו.

(המידע מבוסס על סקירה שיטתית שפורסמה בכתב העת Journal of Psychosomatic Research, 2019, על ידי Subhadra Evans ועמיתותיה מאוניברסיטת דיקין, אוסטרליה.)

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן