סיפור אישי – תהילה ברדוגו

תהילה ברדוגו

שנה לא פשוטה עברה ועודנה עוברת עליי, ועוד אמצא את העוז לכתוב על כך יותר ועל הטיפולים שאני עוברת. ככל שאני נחשפת לקושי שלי ולנשים שעוברות את אותו הדבר כמוני אני מבינה כמה זכיתי להיוולד אישה. זכיתי כי נשים זה פאקינג דבר חזק ועוצמתי. לפני כמה ימים גיליתי מהרצאה של הרופא האהוב שלי ד״ר קאופמן שבעבר נשים עם אנדומטריוזיס נחשבו מכשפות ונתלו על המוקד בציד מכשפות. גיז׳ס כמה שזה אירוני. אני שתמיד מורדת במוסכמות, הניאו פמיניסטית החדשה. אני שחיה עם מפלצת בתוך הגוף שלי, אבל אני בוחרת לדבוק כל יום בחיים.

"ככל שאני נחשפת לקושי שלי ולנשים שעוברות את אותו הדבר כמוני אני מבינה כמה זכיתי להיוולד אישה".


השנה נכנסה אל חיי קהילה עוטפת של נשים אמיצות שאני מאושרת שזכיתי לפגוש. שמילאו את ליבי ואת חיי. גיליתי מהי חמלה וגיליתי כמה אני אוהבת את החברים והמשפחה שלי שנשארים איתי ולצידי גם כשאני חולה, גראמפית, בוכייה שמנמנה ומפוצצת הורמונים. למדתי להבין כמה אני אוהבת את התואר שלי ואת מה שאני עושה ושאני לא אוותר על זה כל כך בקלות, למזלי גם האוניברסיטה לא מוותרת עליי. אני בוחרת לכתוב דווקא את זה ביום ההולדת ופחות תמונות של מסיבות עם הרבה פילטרים וזר על הראש, כי החיים האמיתיים הם לא תמיד מסיבה בלתי נגמרת. אני בוחרת באותנטיות ובכנות.

אני מאחלת לי רק בריאות. כל השאר יבוא ויסתדר לבד. שאמשיך להיות מוקפת בכל העוצמה האינסופית הזאת ושאוכל לצעוק את שכואב לי למען אחרות.
עכשיו זו אני, הכי חשוף, הכי אינטימי וככה עוצמתית. מקדישה את ההרצאה הזו לכל הנשים האהובות שחשות בודדות. אתן לא. אני איתכן.

תהילה ברדוגו, פברואר 2020

ההרצאה ניתנה של תהילה במסגרת כנס "מקום לקולנו" למתמודדות עם אנדומטריוזיס ובני משפחותיהן, אשר הופק בידי עמותת "אנדו ישראל" בשיתוף עם המרכז הרפואי הדסה עין כרם.

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן