מהפכה צהובה בחדרי המיון – זיו

בשבוע שעבר הגענו במסגרת פרוייקט חדרי המיון שלנו כל הדרך אל הגליל!

צוות חדר המיון של ביה"ח זיו זכה לשמוע הרצאה מרתקת על אנדומטריוזיס ולהיחשף לסיפורה של חפציבה ספירט, המתנדבת הנפלאה שלנו, שבין יתר עיסוקיה גם עוסקת בקידום בריאות נשים בגליל.

חפציבה מספרת: " בשבוע שעבר הרצתי בחדר מיון בבית חולים זיו צפת. זאת לא ההרצאה הראשונה שלי, אבל זאת כן הפעם הראשונה שבה יצא לי לספר את הסיפור שלי ועל מחלת האנדומטריוזיס בפני רופאים וצוותים רפואיים בבית חולים בצפון, קרוב לביתי בקריית שמונה. נלחצתי קצת לספר את כל מה שעבר עליי במהלך טיפולי הפוריות ומה שאני חווה עד היום כחולה במחלה כרונית- גניקולוגית, מחלת האנדומטריוזיס. אבל המטרה הגדולה הניעה אותי קדימה: העלאת מודעות בהקשר לתסמיני המחלה ונגזרותיה, מודעות אשר קריטית אף יותר בפריפרייה הצפונית.
המשפט הראשון שאמר אחד הרופאים היה: "רגע, אבל זאת מחלת נשים. איך זה קשור אליי כרופא בחדר מיון?" עד סוף ההרצאה כולם הבינו למה זה קשור אליהם. כולנו יודעות שזה קשור לכולם: החל מרופא/ת המשפחה, דרך רופא/ת הנשים ועד רופא/ה או אח/ות במיון שמקבלים את פנינו בעיצומו של התקף כאב.
הדרך לאבחון קצר יותר ומתן מענה נכון תוך מניעת התפשטות והתדרדרות המחלה, היא בזכות כל אלו. כולם וכולן צריכים לדעת את תסמיני המחלה, לדעת מה זה אנדומטריוזיס ולמי צריך להפנות. אנדומטריוזיס היא לא רק מחלת כאב, כאב הוא לעיתים בלתי נפרד ממנה אך הוא חלק ממכלול שלם של תסמינים שאותם כל רופא ורופאה חייבים להכיר, בפרט מי שמחכה לנו בחדר מיון, מפוחדות ומשותקות מכאב.
בסיום ההרצאה, כמה מאנשי הצוות דיווחו על מטופלות שהם מבינים כעת שיש להן חשד לאנדומטריוזיס. לזה אנו חותרות להגיע! להבנה, מודעות, אבחון מוקדם והכי חשוב: שישמעו את הקול שלנו. כי הכאב הוא לא רק בראש שלנו."

תודה רבה לחפציבה שלנו, לד"ר אירה רוזנפלד ולבית החולים זיו בצפת על ההזדמנות!

May be an image of 4 people and indoor

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן