כנס האנדומטריוזיס הראשון לציבור הדתי והחרדי!

השבוע עשינו היסטוריה. את ההיסטוריה הזו יצרנו יחד – נשים חילוניות, דתיות וחרדיות – אשר חלמו יחד על משהו שמעולם לא היה כמוהו בישראל: כנס אנדומטריוזיס ראשון שמיועד לנשים מהציבור הדתי והחרדי.

מעל 160 נשים נרשמו לכנס הזה בו מחלה אחת שקופה באופן כללי ושקופה במיוחד במגזרים מסוימים, זכתה סוף סוף לאלומת אור שהיו שהאמינו שלא תזרח בעוצמה כזו לעולם: זרקור ייחודי ותקדימי על אנדומטריוזיס בראי הרפואה – הלכה – אישה.

בין הרצאות של מומחי ומומחיות מרכז האנדומטריוזיס הדסה עין כרם, סיפורה האישי של ענבר כרמי ופאנל רבנים על אנדומטריוזיס בראי ההלכה – ראינו אחת את השניה. נשים מגוונות עם סיפורי חיים מגוונים, השקפות מגוונות ודעות פוליטיות שבימים אלו מתנגשות לא מעט. אבל ראינו גם את הדומה – קהילה של נשים שמתמודדות עם כאב יומיומי, שהלכו במשך שנים לרופאים ולא קיבלו שום תשובות, שכבר חשבו שהן משוגעות. נשים שעושות הכל כדי להרגיש יותר טוב, ומקוות לקבל ידע, השראה וכוח לדרך. נשים שמגלות שהן כבר לא לבד.

כמה לא מובן מאליו, במיוחד בימים אלה, לפעול במשותף, בכבוד ובדיאלוג מתמשך.

תודה רבה למרכז האנדומטריוזיס בבית חולים הדסה על שיתוף הפעולה ובפרט לד"ר אורי דיאור וד"ר טל סער, לאביגיל בן זקן, לענבר כרמי על סיפורה המרגש ולצוות המודעות בציבור החרדי אצלנו בעמותה, שפועלות ללא הרף לעזור לנשים כמותן לדעת שלכאב שלהן יש שם: דבורה, לוצ'י, אסתר, שרה ורחלי.

תודה מיוחדת לרבנים שהסכימו להעמיק בנושא כל-כך לא מדובר – הרב ויצמן ממכון פוע"ה, הרב כהן ממכון דורות – המרכז לפוריות רפואה והלכה, הרב מלבר מTahareinu והרב זילברברג.

למידע מותאם נוסף עבור נשים חרדיות, פנו במייל – [email protected]

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן