סיכום כנס – wce2023 – 15th world congress on endometriosis

המשלחת הישראלית לכנס כנס! #wce2023- 15th world congress on endometriosis

זהו, הגיעה העת לסכם את כנס האנדומטריוזיס הבינלאומי שהשתתפנו בו בשבוע שעבר, ולחלוק אתכן את ההתרגשות העצומה מההישגים של הקהילה המדהימה שלנו!

אז כמו שאפשר לראות, הגענו לשם משלחת ישראלית מכובדת מאוד.
רופאות ורופאים, נשות ואנשי טיפול, ואנחנו.
הצגנו המשלחת הישראלית קרוב ל-10 פוסטרים, וגם אנחנו ביניהם.
הפוסטר שלנו, שהציג את הידע שהפקנו בזכות סקר האנדו הגדול, יצר עניין בקרב רופאות ורופאים רבים, וכבר ראינו שתויג ברשתות של אנשי מקצוע וגופים מכל העולם!
בנוסף, השתתפנו בעשרות הרצאות, אספנו המון רעיונות להעלות מודעות ולשפר את איכות החיים שלנו, ויצרנו קשרים משמעותיים ביותר.

והאמת? הבנו שמערכת הרפואה הישראלית בכל הקשור לטיפול באנדומטריוזיס נמצאת במקום טוב באופן יחסי, עם טיפולים יחסית מתקדמים למה שמוכר בעולם, ועם צוות מומחים רחב. מרבית התכנים שעלו בהרצאות היו מוכרים לאנשי ונשות הטיפול אצלנו, ואפילו לנו.
לצד זאת, המחסור בטיפולים מתקדמים וחדשים ניכר מאוד.

מה למדנו?

קודם כל ואולי הדבר המשמח ביותר, הרגשנו שסוף סוף מסתכלים על אנדומטריוזיס כעל מחלה עם מנעד רחב של אספקטים, מחלה שיש בה מורכבות, ושהטיפול בה חייב להיות הוליסטי, וכזה שכולל בתוכו התייחסות לכל הסוגיות והמרכיבים ביחד, ולחוד.

למדנו שכאב יכול להיצרב במוח כשהוא כה קשה, ועל הקשר בין מיגרנות לכאבי אגן כרוניים. גם הקשר בין דימוי גוף חיובי להתמודדות עם כאב ביחסי מין המקושרים לאנדומטריוזיס היה נושא שעלה, והרצאות רבות בכנס עסקו בגנים שנצפו במתאם עם המחלה, ויוכלו להוות בעתיד בסיס לאבחון מוקדם, ועוד נושאים רבים.

מעודד היה לשמוע שכמעט כל דובר.ת ומרצה שדיברו על הטיפול, ציינו את החשיבות של רפואה משלימה, תזונה ואורח חיים בריא לצד המחלה, כמו גם תמיכה בכל תחומי איכות החיים לפני ואחרי הניתוח.

שמחנו כל כך להכיר את הרופאים יותר לעומק, לשבת ולדבר באופן בלתי אמצעי וליצור קשרים, ואפילו לראות את חלקם מפזזים ורוקדים לצלילי מוזיקה סקוטית. ככה סתם, שיהיה לנו תיעוד לעת הצורך 😁

ומעבר לכיף שהיה, אנחנו כבר עם הפנים קדימה וחושבות על הפיתוחים הבאים להעלאת המודעות ולשיפור איכות החיים שלנו.
וכמובן, מתחילות לארוז לכנס הבא ב-2025 באוסטרליה 🥳

בתמונה: המשלחת הישראלית!

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן