אנחנו בכנסת

אנחנו בכנסת

היי, אנחנו בכנסת! ובפעם הראשונה לדיון ש-ל-ם על אנדומטריוזיס! לא מושב, לא חלק מדיון רחב יותר, לא ולא – רק אנדומטריוזיס, הישג חסר תקדים ומרשים לעמותה הקטנה-גדולה שלנו 🙂

קצת ממה שעלה בדיון –

60% מהנשים עם אנדומטריוזיס סובלות מתסמינים עוד לפני גיל 20, לפעמים מהווסת הראשונה.
בדוח השנתי שלנו מצאנו שהגיל הממוצע להופעת תסמינים הוא לפני 17.
עבור מי שעוקבות.ים אחרינו שאין להם אנדומטריוזיס, תחשבו מה זה בשביל נערה צעירה בת 12 לחוות התקפי כאב משתקים, כאלה שברמת צירי לידה, רק עם אפס הכנה מראש ובלי ידיעה מתי זה יסתיים. ככה, כל חודש מחדש, לפעמים כל החודש.

בשביל כל אותן נערות, שהן בממוצע 2 תלמידות בכל כיתה, הגענו היום לכנסת לוועדה לענייני צעירים בראשות חה"כ נעמה לזימי – Naama Lazimi

אז שתדעו שהגענו משלחת רצינית מהעמותה, שלא לומר מיני אימפריה של פעילות ומתנדבות!
איתנו הגיעו גם ד"ר מאיה שץ שמטפלת בנערות וצעירות במרכז אנדו בשיבא, ד"ר דבורה באומן שמטפלת בנערות וצעירות במרכז אנדו בהדסה עין כרם, ד"ר אינה בלייכר שכתבה את המכתב שעשה רעש ברשת, וד"ר שירלי סער, רופאת ילדים שעוד נשמע עליה.
שמחנו לפגוש גם את ד"ר ורד אייזנברג ואת ד"ר רויטל דרעי בדיון, את נציגי קופות לאומית ומאוחדת ואת חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי ששיתפה את כולנו שגם לה יש אנדומטריוזיס.

מי שחסרו בדיון הם נציגי משרד החינוך, שעל-אף שנדרשו עשרות פעמים על-ידי ועדת הכנסת להגיע, החליטו, תקשיבו טוב – שהדיון לא נוגע אליהם. אחרי ששמענו את זה, לא הפתיע אותנו לשמוע את הסיפורים הקשים שסיפרו יסכה יהודה ואנדי שחם, על החוויה שלהם בבתי הספר בהם למדו בכל הקשור להתאמות, מודעות ותמיכה במחלה.

אבל יש גם נקודות אור: בין ההחלטות של הדיון היום, היו לקדם הכשרות לרופאות ורופאי ילדים ונשים על שכיחות המחלה בקרב נערות, לקדם הנחיות קליניות לרופאים, ולדרוש פתרונות גם מצד משרד החינוך.

אנחנו רוצות להגיד תודה מיוחדת מאוד לחה״כ נעמה לזימי, שיזמה ודחפה את הדיון שהתקיים היום.
אין לנו מספיק מילים להודות לך על זה, ובכלל – על עבודתך בכנסת לקידום ומיצוי זכויות של נשים בכל התחומים! כיף וכבוד גדול שאת חלק מהמאבק שלנו ♥️

אבל התודה הגדולה מכל היא לחברות הקהילה שלנו – לרוני מזעקי המדהימה, לאנדי שחם המרגש, ליסכה יהודה המהממת ולאמה אליענה- ששיתפו בהתמודדות האישית והמרגשת שלהן.ם, וכמובן לרופאות הנפלאות שנרתמו עם חיוך מהרגע הראשון להגיע לוועדה.

אנחנו נמשיך ונשמיע את הקול שלנו בכל פינה ותחת כל עץ רענן, עד שיהיו הנחיות קליניות ברורות לרופאי ילדים וילדות, משפחה ונשים, ועד שמערכת החינוך תדע לדקלם אנדומטריוזיס, להכיל, לתמוך ולספק את כל ההתאמות הנדרשות לתלמידות עם אנדו.

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן