יום בריאות הנפש העולמי

היום, ה10.10, הוא יום בריאות הנפש העולמי. אומרים שנפש בריאה בגוף בריא, אבל מה קורה לנפש כשהגוף חולה?

שאלנו את חברות הקהילה שלנו מה החוויה הנפשית הדומיננטית ביותר שהן חוות עם המחלה. תסכול, בדידות, ייאוש, פחד – כלכך הרבה התמודדויות מורכבות פוגשות אותנו מדי יום, בנוסף לתסמינים הפיזיים עצמם.

בחודשים האחרונים עולה בקהילה שלנו יותר ויותר השיח על ההתמודדות הנפשית על המחלה, ששיאו במחקר שאנחנו מובילות כרגע עם ד"ר דנה לסרי.
יותר מתמיד אנחנו מבינות – צריך לדבר על זה!

צריך לדבר על המחיר שהנפש משלמת על השנים הארוכות של כאב בלתי מוסבר, של זלזול רפואי, של אבחנות שגויות ובדיקות מכאיבות ופלשניות.
צריך לדבר על החוויה המצטברת של חיים בחוסר שליטה על הגוף, עם תסמינים קשים, פתאומיים לעיתים, שיכולים לשתק מתפקוד.
צריך לדבר על ההשלכות של לא לדעת. לא לדעת אם אי פעם נרגיש טוב? אם נוכל להביא ילדים? אם ככה החיים שלנו ייראו תמיד? אם אי פעם יימצא פיתרון?
צריך גם לדבר על כמות הפעמים שאמרו לנו שהבעיה היא בנו. בנפש. בראש. בחיפוש תשומת לב. בקשיי הסתגלות. בסף כאב נמוך. במשקל. מה קורה לנפש כשלאורך שנים אף אחד לא מאמין לך? כשאת צריכה לשכנע מישהו להקשיב לך באמת?
צריך לדבר על המשמעות של לחיות עם מחלה כרונית מורכבת, שהמקורות לא ברורים מספיק וגם גם לא היעילות של הפתרונות. כמה שוחק להתמודד עם הדבר הזה לאורך שנים, עם כאב שקוף ומחלה שקופה שיכולה להפוך אותך ליותר שקופה מתמיד.

אנחנו מאמינות שאפשר גם אחרת.

החיים עם אנדומטריוזיס ואדנומיוזיס מורכבים מחלקים רבים, כמו פאזל מורכב ולעיתים בלתי ניתן לפיתרון. אי אפשר להתייחס לפאזל הזה בלי לזכור שהנפש שלנו נמצאת בתוך הגוף הזה, וכשהוא סופג – גם היא סופגת.

חייבים לדבר על בריאות הנפש. ויותר מכך – חייבים לקדם תפיסה טיפולית הוליסטית למחלה שלנו, כזו שכוללת מענה רגשי-נפשי משמעותי, עוטף ונגיש, לא רק לעשירות בלבד.

אנחנו כאן כדי להמשיך לייצר שיח על כל מה שלא מדברים עליו מספיק. אנחנו כאן כדי להמשיך לייצר עוד ועוד מרחבים תומכים עבורכן, הקהילה שלנו. ובעיקר – אנחנו כאן כדי שתזכרו שאתן לא לבד בתוך הכאב הזה.

למידע על טיפול נפשי במחיר נגיש >>>

שתפי את התוכן אם אהבת:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן